Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rijtje gezet.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we staan voor je klaar!

Corona regels

Wanneer moet ik mijn Corona toegangsbewijs laten zien?

Bezoekers vanaf dertien jaar dienen naast hun toegangsbewijs een coronatoegangsbewijs en een legitimatiebewijs te laten zien. Dit coronatoegangsbewijs bestaat uit een vaccinatiebewijs, een herstelbewijs van maximaal zes maanden oud of een testuitslag van maximaal 24 uur oud.

De 1,5 m vervalt. Sluitingstijd is 24.00 u

Kaarten bestellen / betalen

Wat moet ik doen als ik mijn kaarten wil annuleren?

Als u de kaarten wilt annuleren, dan ontvangt u de waarde van uw kaarten in uw account op onze website.

U krijgt dan een Voucher met daarop het bedrag via de mail toegezonden.

En betaalt u per kaart € 2,50 annuleringskosten. Als de voorstelling binnen een week plaatsvindt is annuleren niet mogelijk.

Hoe bestel ik kaarten?

Dit kan via de website-, telefonisch en of aan de kassa.

Hoe kan ik online betalen

Je kunt je bestelling betalen met iDeal, een cadeaukaart of de Podiumcadeaukaart.

Hoe kan ik telefonisch kaarten reserveren en betalen?

Je kunt telefonisch kaarten reserveren via 0416-374478. Je kunt de kaarten betalen via iDeal. 
Ik stuur dan een betaalverzoek.
 

Met welke betaalmiddelen kan ik betalen bij de theaterkassa?

Bij ons kun je contant betalen en pinnen. Ook kun je theaterbonnen van De Voorste Venne en de PODIUM Cadeaukaart verzilveren.

Hoe gebruik in mijn cadeaukaart ( tegoedbon ) bij een internetbestelling

Wanneer je nog een tegoed hebt, is dit zichtbaar in je account op de website. Log in door rechts bovenin op 'inloggen' te klikken. Zodra je ingelogd bent, zie je aan de rechterzijde een blauw kader waarin de cadeaukaart staat.

Deze cadeaukaart kan je als betaling inzetten wanneer je tickets bestelt. Bij het bestelling overzicht (uw bestelling) kan je de cadeaukaart 'toevoegen' als betaalmiddel.

Hoeveel kost een kaart voor een voorstelling?

De prijzen van de toegangskaarten staan vermeld op de pagina van de betreffende voorstelling.


Weet waar je koopt
Dagelijks kopen duizenden mensen hun kaartjes voor concerten, theatervoorstellingen, voetbalwedstrijden en andere evenementen via internet. Wat velen niet weten, is dat er naast de officiële online verkooppunten ook veel websites zijn die op grote schaal kaarten opkopen en doorverkopen. Hun enige doel is het maken van winst. 

 

Wat kost een bestelling via internet?

Er zijn geen extra kosten verbonden aan het bestellen via internet. Wel zijn al onze voorstellingen exclusief transactiekosten, pauzedrankje en/of garderobe. Indien dit het geval is, wordt dit op de voorstellingspagina op de website aangegeven.

Kies je ervoor om de kaartjes naar je huisadres te laten sturen? Dan betaal je € 2,50 extra per bestelling.

Ik heb kaarten besteld en de betaling afgerond , kan ik dan nog iets in mijn bestelling wijzigen?

Indien je iets wilt wijzigen kan je contact opnemen met de theaterkassa van De Voorste Venne.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag, tussen 10:00 uur en 16.00 uur

Ik kan geen stoelen kiezen?

Sommige voorstellingen zijn ongeplaceerd, hier kan je alleen het aantal stoelen van je keuze opgeven.

Krijg ik de bestelde kaarten thuisgestuurd?

Als je hebt gekozen voor ‘e-tickets’ kun je een aantal minuten na je bestelling de kaarten in je persoonlijke account vinden onder het kopje ‘Bestellingen’.
Als je hebt gekozen voor de optie om je kaarten thuisgestuurd te krijgen, dan sturen wij deze zo snel mogelijk op. De verzendkosten bedragen € 2,50 per bestelling. Bestel je kaarten voor een voorstelling die binnen 7 dagen plaatsvindt, dan liggen deze klaar bij de kassa. Voor e-tickets worden geen (verzend)kosten in rekening gebracht.

Toegansbewijs kwijtgeraakt?

Heb je e-tickets gekocht? Deze kun je opnieuw downloaden in je persoonlijke account. Je vind je tickets onder het kopje ‘Bestellingen’. Ook kun je de tickets opnieuw downloaden in je mail via de e-mailbevestiging die je ontvangen hebt.  
Heb je traditionele kaarten ontvangen? Op vertoon van een geldig identiteitsbewijs kun je een duplicaat aanvragen bij de kassa. Hiervoor brengen wij per duplicaat € 2,50 administratiekosten in rekening.
 

Vanaf welke leeftijd mag ik mijn kind meenemen naar het theater?

Iedere persoon moet een eigen zitplaats hebben, dit is i.v.m. de veiligheid in de zaal.

Horeca

Bieden jullie theaterarrangementen aan?

Met een theaterarrangement maak je je theaterbezoek helemaal compleet. Bij de meeste voorstellingen kun je een koffie of borrelarrangement boeken.
Op de pagina van de betreffende show staan de arrangementen aangegeven
 

Kan ik voor en na de voorstelling wat drinken in het theater

Onze Cultuurcafé en Foyer zijn voor en na de voorstelling geopend voor een hapje en een drankje.

Praktische informatie / huisregels

Ik ben te laat, mag ik de zaal dan nog in?

Na aanvang van de voorstelling wordt er nog beperkt toegang verleend. Hierna kun je na afloop van de pauze de zaal in, mits er een pauze inzit.

Mag ik foto-, film- en/of geluidsopnames maken tijdens de voorstellingen?

Het is verboden om in de zaal foto-, film- en/of geluidsopnames te maken, tenzij er toestemming is verleend door de directie van het theater.

Mag ik mijn mobiele telefoon gebruiken tijdens de voorstelling?

Het is niet toegestaan om tijdens de voorstelling je telefoon aan te laten staan. Ook trilstand kan storing veroorzaken bij de apparatuur van het theater. Bij spoedgevallen is het mogelijk de telefoon af te geven bij ons , indien nodig zul je dan gewaarschuwd worden door onze medewerkers. 

Mag ik roken in het theater?

De Voorste Venne is een rookvrije theater.

Is de garderobe geopend?

Onze garderobe is altijd geopend voor vrij ophangen

Waar kan ik parkeren?

Wij hebben gratis parkeergelegenheid voor de deur.

Toegankelijkheid

Waar kan ik parkeren?

Wij hebben gratis parkeergelegenheid voor de deur.

Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen?

Je kunt rolstoelplaatsen niet via de website reserveren.

Dit kan alleen telefonisch.

Hebben jullie een aangepast toilet?

Wij hebben een aangepast toilet op de begane grond.

Zijn blindengeleidehonden en hulphonden toegestaan in de theaters?

Bij ons zijn blindengeleidehonden en hulphonden toegstaan. Maak je reservering telefonisch en meld dat je een blindengeleide- of hulphond mee neemt.

Zijn er voorzieningen voor slechthorenden in de theaters?

Wij zijn voorzien van een installatie voor slechthorenden. Deze gehoorondersteuning werkt op radiofrequentie. Je krijgt een ontvanger en een koptelefoon om het geluid te versterken